Charitní dveře dokořán

 

Malý i velký,

každý je zvaný!

Benefiční závod

 Jablunkovský jarmark

16. 7. 2017

12:00 Mariánské náměstí

Charitní pečovatelská služba

Novinka v Charitě Jablunkov

od 1.1.2017

CHARITNÍ PEČOVATELSKÁ SLUŽBA

Charitní pečovatelská služba je Charitou Jablunkov poskytována od 1.1.2017. Tato služba je registrovanou sociální službou dle zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb. v aktuálním znění.

Posláním Charitní pečovatelské služby je poskytování individuální podpory a pomoci osobám se zdravotním postižením a seniorům, žijícím na území města Jablunkov. Služba nabízí pomoc a podporu v péči o vlastní osobu, domácnost i mimo ni. Usilujeme o co nejdelší setrvání klienta ve svém domácím, přirozeném prostředí tak, aby mohl žít běžný způsob života i přes jeho nepříznivou životní situaci.

Sídlo služby:

Školní 1234, 739 91 Jablunkov

Doručovací adresa:

Alej míru 118, 739 91 Jablunkov

Kontakt:

Mgr. Monika Rojčíková - vedoucí, sociální pracovník

731 489 675, chps@jablunkov.caritas.cz

Doba poskytování služby:

 

Pondělí až pátek: 7:00 – 15:30

Sobota: 9:00 – 12:00 (službu poskytujeme pouze klientům Domu   s pečovatelskou službou)

Neděle: zavřeno

Komu poskytujeme službu:

Osobám od 19 let se zdravotním postižením a seniorům žijícím na území města Jablunkov, kteří jsou závislí na péči druhé osoby (nezvládají péči o vlastní osobu a domácnost) anebo potřebují pomoc ve své nepříznivé životní situaci, která byla způsobena zhoršeným zdravotním stavem, úrazem apod.

Službu neposkytujeme:

 

  • Osobám, které zvládají péči o vlastní osobu a domácnost, neocitly se v nepříznivé sociální životní situaci (např. aktivní, samostatná osoba v seniorském věku);
  • osobám, které potřebují pouze zdravotní péči;
  • osobám, které jsou hospitalizovány v nemocničním nebo obdobném zařízení;
  • osobám žijícím mimo území města Jablunkov;
  • osobám, které nezajistí bezpečné prostředí pro výkon Charitní pečovatelské služby.

Zásady poskytované služby:

Pracovníci ve svém jednání vycházejí z křesťanských hodnot, které se odráží v těchto zásadách:

  • Individuální přístup (klient je pro nás jedinečnou a neopakovatelnou bytostí, s každým klientem pracujeme podle jeho potřeb a přání).
  • Empatie (vnímáme a díváme se na důvody a způsoby jednání klienta s pochopením, snažíme se porozumět jeho pocitům a motivům).
  • Svobodná volba (podporujeme a respektujeme rozhodnutí a volbu klienta, který má právo kdykoliv službu z vlastního rozhodnutí přerušit či ukončit).
  • Partnerství (přistupujeme ke klientovi jako k rovnocenné bytosti, spolupracujeme a plánujeme službu s klientem).
  • Úcta (respektujeme klienta jako svobodnou lidskou bytost s vlastní vůlí, přistupujeme k němu vstřícně a bez předsudků).
  • Důstojnost (v domácnosti klienta se pracovník pohybuje a jedná výlučně dle pokynů klienta či blízkých osob, pracovník během poskytování pomoci při osobní hygieně dbá na dodržování přiměřené intimity).
  • Mlčenlivost (pracovníci zachovávají mlčenlivost a respektují soukromí klienta, o klientovi nehovoří s žádnou třetí osobou).
  • Profesionalita (pracovníci usilují o zvyšování kvality poskytované služby celoživotním učením se, duchovním a profesním formováním, vzájemným sdílením zkušeností a odborných znalostí).

Dokumenty:

ŽÁDOST o poskytování CHPS, 2017.pdf

ceník 2017, aktuální.pdf

Na základě Vaší ústní nebo písemné Žádosti o poskytnutí Charitní pečovatelské služby budete kontaktování sociálním pracovníkem, který si s Vámi dohodne schůzku, na které společně upřesníte další spolupráci při poskytování pečovatelské služby. V případě zaslání Žádosti o poskytování sociální služby poštou nebo emailem, Vás sociální pracovník kontaktuje nejpozději do 5 pracovních dnů od přijetí žádosti.

 

               

 

Reportáž o novém stacionáři

S chutí Vás zveme k dalšímu poslechu reportáže, kterou s námi natočil redaktor Ostravského rádia pán Szymon Brandys, čímž mu velmi děkujeme za zájem o dění v naší Charitě.